Luovuus- ja kirjoituskoulutus: erotu massasta sanojen voimalla

Oletko koskaan pohtinut, miksi toisten ihmisten ja yritysten julkaisemat somepäivitykset lähtevät heti lentoon? Mistä johtuu, että kilpailevan firman sometilileillä on väkeä kuin ilmaisten ämpärien markkinoilla, mutta teidän piti värvätä jälleen kaikki kaverit tykkäämään postauksestanne, ettei koko tili näyttäisi Saharan autiomaalta?

Meistä jokainen on nykyään tavalla tai toisella sisällöntuottaja. Vaikket kävisi Facebookissa kuin kerran vuodessa katsastamassa, kuka on muistanut onnitella sinua syntymäpäivänäsi, joudut todennäköisesti osallistumaan jollakin tavoin työpaikkasi somekanavien ylläpitoon. Monessa yrityksessä tuska on yhteinen: Instagramiin, Tiktokiin, Linkediniin ja Facebookiin pitäisi luoda säännöllisesti kiinnostavaa sisältöä – usein vielä samoista tuotteista ja palveluista. Kun firman somevuoro osuu omalle kohdalle, pää kumisee tyhjyyttään. Koko kirjoitusprosessi tuntuu tahmealta ja vastenmieliseltä pakkopullalta. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla sitä.

Jos yhtään lohduttaa, kirjoittaminen on meille ammattilaisillekin usein aivan yhtä vaikeaa. Sanat eivät ilmesty ruudulle taianomaisessa luovuuspuuskassa Chiantia siemaillessa, vaan lauseiden tuottaminen on raakaa työtä. Välillä kirjoittamista suorastaan vihaa, mutta annas olla, kun tekstiä alkaa vihdoin syntyä. Se on ihana olotila. Lohduttavaa on sekin, että kirjoittamisessa voi aina kehittyä paremmaksi. Tässä me haluamme auttaa sinua.

Helppoja harjoituksia kirjoittamiseen

Kävimme pitämässä Sokotel Oy:n työntekijöille luovuus- ja kirjoituskoulutuksen. Puolen päivän workshopissa keskityimme yritystilien tyypillisimpiin haasteisiin sisällöntuotannossa ja etsimme niihin yhdessä konkreettisia ratkaisuja. Teimme porukalla luovuus- ja kirjoitusharjoituksia ja annoimme konkreettisia neuvoja, joilla kuka tahansa pääsee kirjoitusblokkien yli. Päivän aikana koimme yhdessä mahtavia onnistumisia.

Kun tietää mitä tekee, kliseinen mainosteksti on yllättävän helppo muuttaa pienillä kikoilla tunteita herättäväksi tarinaksi, joka pysäyttää someskrollaajat ensimmäisistä sanoista. Siihen ei tarvita tuhansien eurojen mainoskampanjaa, vaan mielikuvitusta ja ajattelutapojen ravistelua. Upeiden kuvien ja videoiden ohella sosiaalisen median algoritmit arvottavat myös postausten ohessa julkaistuja tekstejä. Laadukas teksti jättää muistijäljen, antaa samaistumispintaa, hellii lukijaa ja aktivoi hänet myös toimimaan. Sanoilla syvennät yrityksen brändiä ja erotut massasta.

Sanojen voima! Luovuus- ja kirjoituskoulutus

Haluatko saada käytännön apuvälineitä, joilla somepostausten, firman nettisivutekstien tai vaikka tiedotteiden ideointi ja kirjoittaminen helpottuu? Luovuus- ja kirjoituskoulutuksemme Sanojen voima on sorvattu juuri tähän tarkoitukseen. Räätälöimme workshopin aina yrityksenne tarpeisiin sopivaksi, jotta saatte siitä täyden hyödyn irti.

Innostavin terveisin,

Sanna & Rosanna

Edellinen
Edellinen

Yksinyrittäjä, näin uusi YEL vaikuttaa sinuun

Seuraava
Seuraava

Näissä juhlissa oli lupa puhua rahasta